Raportări
Raportările sînt modul în care utilizatorii pot atrage atenția comunității asupra unor articole nelalocul lor pe site-ul Dignitas. Deoarece Dignitas este un site colaborativ, comunitatea este cea care se ocupă de menținerea curățeniei pe site.
Pot fi raportate toate cele trei tipuri de mesaje (afirmații, răspunsuri, comentarii), precum și autorii (căci paginile de profil ale autorilor sînt adăugate de utilizatorii Dignitas și deci sînt pasibile de inexactități și/sau abuzuri). Colectiv, vom numi aceste tipuri de informație articole.
Motive pentru raportare
- Spam: Articolul face reclamă unui produs sau serviciu. Reclama poate fi inclusă în articol sau poate avea forma unui link.
- Abuz: Un articol este abuziv dacă conține obscenități, injurii, sau orice alte mesaje care n-au niciun fel de conținut util (de exemplu qwqweqwqeeqwe).
- Duplicat:
- Dacă observi că un autor există de două ori în Dignitas, atunci raportează-l ca duplicat pe cel mai recent sau cu mai puține afirmații consemnate. Dacă raportarea este acceptată, atunci toate afirmațiile acelui autor vor fi transferate la autorul celălalt, cel „canonic”. Apoi, duplicatul va fi șters.
- Dacă observi că o afirmație există de două ori în Dignitas, atunci raporteaz-o ca duplicat pe cea mai recentă sau cu mai puține răspunsuri. Dacă raportarea este acceptată, atunci duplicatul va fi închis (dar va rămîne vizibil).
- Pe lîngă subiect:
- Un autor este pe lîngă subiect dacă nu este un funcționar public sau nu are tangență cu sfera politică (de exemplu, un sportiv sau un cîntăreț fără afiliere politică).
- O afirmație este pe lîngă subiect dacă ține de viața privată a autorului, dacă este o opinie sau dacă este prea generală pentru a putea căpăta o valoare de adevăr. Vezi și criteriile de acceptare a unei afirmații.
- Un răspuns este pe lîngă subiect dacă nu încearcă să demonstreze afirmația de care ține.
- Neverificabilă: O afirmație este neverificabilă dacă nu este evident că autorul indicat chiar a făcut afirmația. Dacă afirmația nu poate fi găsită pe niciun site mare de știri sau pe un cont social al autorului, probabil ea este neverificabilă. Dacă afirmația poate fi găsită, dar pe Dignitas ea nu are surse, editeaz-o sau sugerează o modificare pentru a-i adăuga surse.
- De slabă calitate: Afirmațiile și răspunsurile sînt considerate de slabă calitate dacă au probleme grave de formatare, de corectitudine, de structurare a argumentelor sau alte defecte care nu pot fi reparate prin editări. Acest mesaj trebuie închis; alternativ, sarcina de a-l repara îi revine autorului. Este nerezonabil să-i cerem altui utilizator timpul necesar pentru a repara acest mesaj.
- Nenecesar: Acest comentariu a fost înglobat în mesaj, este învechit sau nu mai este relevant pentru mesaj.
- Alte motive: Acest articol are nevoie de atenția unui utilizator privilegiat pentru alte motive decît cele de mai sus. Te rugăm să dai detalii în cîmpul aferent.
În toate aceste cazuri, dacă articolul este în general de calitate și doar o parte din el necesită raportare, poți încerca să editezi articolul în cauză pentru a elimina cauza problemei.
Limitări pentru raportare
Ai nevoie de un cont Dignitas și de minimum 15 reputație pentru a raporta articole. De asemenea, există o limită de raportări în ultimele 24 de ore. Această limită este inițial de 10 și crește cu 1 pentru fiecare 2.000 de puncte de reputație acumulate. De exemplu, la 6.000 de puncte de reputație vei avea dreptul la 13 raportări pe zi. Indiferent de reputație, numărul de raportări pe zi nu poate depăși 100. În această limită intră doar raportările încă neevaluate.
Cum raportez un articol?
Apasă legătura raportează (are icoana unui steguleț). Alege unul dintre motivele de mai sus și dă clic pe raportează.
Cum șterg raportarea?
Dacă raportarea ta nu a fost încă evaluată, o poți șterge apăsînd din nou pe legătura raportează.
Ce se întîmplă cu articolele raportate?
Fiecare raportare generează o evaluare. Utilizatorii privilegiați și moderatorii vor vota păstrarea, închiderea sau ștergerea articolului raportat.