Pentru infrastructura rutieră avem în pregătire proiecte ample de fluidizare: transformarea Bulevardului Unirii în zonă pietonală la suprafață, cu trecerea circulației rutiere complet în subteran.

Robert Negoiță · 19 septembrie 2020 · sources:

1
context

Primarul sectorului 3, Robert Negoiță, a declarat în septembrie 2020 că are în plan un proiect amplu de fluidizare a traficului în zona bulevardului Unirii, din centrul Capitalei, prin mutarea circulației rutiere complet în subteran și transformarea bulevardului Unirii în zonă pietonală.

Reamintim că în București, o parte din străzi, bulevarde și piețe se află în administrarea Primăriei Municipiului București (prin Administrația Străzilor), iar restul se află în administrarea primăriilor de sector.

În sectorul 3, există 97 de străzi, bulevarde și piețe aflate în administrarea primăriei municipale, printre care și Piața Unirii, Bulevardul Unirii, Splaiul Unirii, conform Administrației Străzilor.

to verify
Verificăm dacă Robert Negoiță a realizat 1) mutarea circulației rutiere de pe bulevardul Unirii complet în subteran și 2) transformarea bulevardului Unirii în zonă pietonală.
one answer
1

1) Mutarea circulației rutiere de pe bulevardul Unirii complet în subteraninsert_link

Pe site-ul Primăriei Sectorului 3, la pagina Proiecte de infrastructură, nu am găsit menționat vreun proiect de mutare complet în subteran a circulației rutiere de pe bulevardul Unirii:

Reamintim că bulevardul Unirii din București este unul dintre cele mai mari bulevarde din Capitală:

  • are o lungime de aproximativ 2,8 km, conform măsurătorilor de pe Google Maps (măsurând de la Piața Constituției până la Piața Alba Iulia):

    Captură de ecran de pe Google Maps, cu lungimea bulevardului Unirii din București, calculată cu Google Maps Measure ca fiind 2,8 km.

  • are 2 sensuri a câte 3 benzi de circulație, atât pe segmentul de la Piața Constituției până la Piața Unirii, cât și pe segmentul de la Piața Unirii până la Piața Alba Iulia:

    Captură de ecran de pe Google Maps, cu bulevardul Unirii din București, segmentul dintre Piața Unirii și Piața Alba Iulia. În imagine se observă cele 3 benzi de circulație pe sensul spre Piața Unirii.

  • are o lățime de aproximativ 9,4 m pe fiecare sens carosabil (conform măsurătorilor de pe Google Maps):

    Captură de ecran de pe Google Maps, cu bulevardul Unirii din București, segmentul dintre intersecția cu strada Lucian Blaga și Piața Alba Iulia. În imagine se observă că lățimea unui sens carosabil a fost calculată de Google Maps Measure ca fiind aproximativ 9,4 m.

  • se intersectează cu 3 bulevarde, 4 străzi și 3 piețe publice mari:

    Captură de ecran de pe Google Maps, cu bulevardul Unirii din București și volumul de trafic tipic acestui bulevard, într-o dimineață de luni. Date de trafic furnizate de Google Maps, layerul 'Traffic', opțiunea 'Typical traffic'.

Un proiect de o asemenea anvergură sigur ar fi fost menționat pe site-ul primăriei, dacă ar fi fost realizat. Scopul 1) este deci neîndeplinit.

2) Transformarea bulevardului Unirii în zonă pietonalăinsert_link

Fără mutarea circulației rutiere de pe bulevardul Unirii, complet în subteran, zonele pietonale de pe bulevardul Unirii nu se pot extinde. Ele sunt oricum mai late decât majoritatea zonelor pietonale de pe alte bulevarde din București:

Captură de ecran de pe Google Maps, cu bulevardul Unirii din București, segmentul dintre Piața Unirii și intersecția cu bulevardul Mircea Vodă. În imagine se observă că lățimea unei zone pietonale (trotuar, spații verzi și ocazional parcări) este de aproximativ 26 m (calculată de Google Maps Measure). Pe alocuri, lățimea zonei pietonale (de pe un sens) depășește 30 m.

Când a dispus construirea bulevardului Unirii în anii '80, dictatorul Nicolae Ceaușescu și-a dorit ca acest bulevard să depășească în dimensiuni artera pariziană Champs-Élysées (conform Wikipedia).

Scopul 2) este și el neîndeplinit.

Concluzieinsert_link

Cu ambele scopuri neîndeplinite, această promisiune este deci "încălcată".

gavel broken
Markdown help: CommonMarkGitHub Flavored