Din CV-ul Ancăi Alexandrescu publicat în format Europass pe data de 15.05.2018 (sursa 1) și website-ul oficial de campanie al ei, rezultă că Anca Alexandrescu a ocupat următoarele posturi, de la absolvirea primei facultăți (în 1995) și până în prezent:
- 1995-1996: redactor de ziar
- 1996: purtător de cuvânt, ulterior director în departamentul de monitorizare a presei, pentru PDSR
- 1997-2004: președinte fondator Agenția de monitorizare a presei "Monitoring Media"
- 1997-2004: redactor-șef de ziar
- 2004: consilier de stat pe probleme de comunicare la Cancelaria primului-ministru (1 an)
- 2004: director de comunicare la PSD, pentru alegerile locale și cele prezidențiale
- 2005-2006: consilier pe probleme de comunicare al președintelui Camerei Deputaților (1 an și 11 luni)
- 2007-2009: consilier pe probleme de comunicare al președintelui Consiliului Național al PSD
- 2009: director de comunicare în campania pentru alegerile prezidențiale din 2009 - candidat Sorin Oprescu
- 2009-2012: consilier personal pe probleme de comunicare și mass media al primarului general al Municipiului București (2 ani și 5 luni)
- 2012-2013: consilier de stat pe probleme de comunicare, în Guvernul României (aproape 8 luni)
- 2013-2015: secretar de stat Cancelaria primului–ministru, în Guvernul României (2 ani și 9 luni)
- 2015-2016: membru în Consiliul de Supraveghere al Fondului Român de Contragarantare
- 2017-2018: consilier al președintelui Camerei Deputaților, în Parlamentul României (9 luni până la data CV-ului)
- 2018: consilier onorific al primului-ministru, în Guvernul României (3 luni până la data CV-ului)
- 2019-2025: moderatoare TV la postul de televiziune Realitatea Plus.
În lista de mai sus, am trecut în paranteză durata de timp ocupată în funcțiile publice menționate.
Pentru perioada în care a lucrat pe post de consilier personal al primarului general al Capitalei (Sorin Oprescu), am găsit în profilul de LinkedIn al Ancăi Alexandrescu detalii despre atribuțiile pe care le-a avut. Le redăm mai jos pe toate (traduse automat din engleză în română, folosind Google Translate, vezi sursa 2 pentru varianta în engleză):
Inițiative și realizări conexe:
• Înființarea Comandamentului de Iarnă și organizarea vizitelor pe teren
• Evenimentul de deschidere a Pasajului Suprateran „Basarab”
• Organizarea primelor Piețe de Crăciun din București
• Inițierea Zilei Porților Deschise a „Arenei Naționale”, stadionul național al României, înainte de inaugurarea sa oficială
• Inițierea întâlnirilor comune cu Primăriile de Sector din București
• Contribuție la strategia de transport și drumuri a Bucureștiului și începerea lucrărilor la pasaje
• Contribuție pozitivă la subiecte sensibile (de exemplu, stații de parcare, subvenții pentru încălzire centrală, câini vagabonzi etc.)
• Contribuție la administrarea spitalelor din București gestionate de Primăria Capitalei | Deschiderea Spitalului Dr. Victor Gomoiu | inițiativa de deschidere a primelor policlinici sociale din București (de exemplu, parteneriat cu Fundația Regina Maria)
• Recuperarea clubului sportiv municipal CSM București
• Dezvoltarea relațiilor externe și organizarea primelor vizite de schimb ale Primarului în străinătate
Pentru toate funcțiile publice enumerate în prima listă de mai sus, căutăm menționări oficiale (sau din presa scrisă) pentru numirea/ revocarea ei:
- în 2004, funcția de consilier de stat la Cancelaria primului-ministru: nu există date online;
- în 2005-2006, funcția de consilier al președintelui Camerei Deputaților: nu am găsit date;
- în 2009-2012, funcția de consilier personal al primarului general al Capitalei Sorin Oprescu: nu am găsit nicio menționare oficială, nici pe Google Search, nici pe website-ul Primăriei Municipiului București;
- în 2012-2013, funcția de consilier de stat în Guvernul României:
- vezi decizia din 11 mai 2012 de numire a Ancăi Alexandrescu ca consilier de stat în cadrul Aparatului Propriu de Lucru al primului-ministru;
- vezi decizia din 12 februarie 2013 de eliberare a Ancăi Alexandrescu din funcția de consilier de stat în cadrul Cancelariei Primului-Ministru;
- în 2013-2015: funcția de secretar de stat în Cancelaria primului–ministru:
- vezi decizia din 12 februarie 2013 pentru numirea doamnei Anca Nicoleta Alexandrescu în funcția de secretar de stat în cadrul Cancelariei Primului-Ministru;
- vezi decizia din 15 noiembrie 2015 de eliberare a Ancăi Alexandrescu, la cerere, din funcția de secretar de stat în cadrul Cancelariei Primului-Ministru;
- în 2017-2018, funcția de consilier al președintelui Camerei Deputaților: nu am găsit date;
- în 2018, funcția de consilier onorific al primului-ministru:
- vezi decizia din 1 februarie 2018 de numire a Ancăi Alexandrescu ca consilier onorific al premierului Viorica Dăncilă;
- vezi decizia din 30 mai 2019 privind încetarea calității de consilier onorific al prim-ministrului, acordată doamnei Anca-Nicoleta Alexandrescu.
CONCLUZIE
Am găsit dovezi oficiale că Anca Alexandrescu a lucrat în administrația publică centrală, pe diverse posturi (consilier de stat, secretar de stat, consilier onorific al primului-ministru). Deci ea are experiență în administrația centrală.
Nu am găsit însă nicio dovadă oficială că Anca Alexandrescu a fost numită oficial consilier personal al primarului general al Capitalei de atunci, Sorin Oprescu. Nu știm sigur dacă ea a lucrat oficial în cadrul Primăriei Municipiului București. Este indecidabil dacă Anca Alexandrescu are oficial experiență în administrația publică locală (primărie).
Per total, afirmația ei este indecidabilă, cel puțin momentan.
SURSE:
-
CV Anca Alexandrescu din data de 15.05.2018, publicat online de Romaepo (companie aerospațială din România cu capital majoritar de stat):
-
CV Anca Alexandrescu publicat online pe LinkedIn și tipărit ca PDF direct din LinkedIn:
Nu știu dacă toate funcțiile de consilier pe probleme de comunicare contează ca experiență. Conducerea unei primării este o slujbă de altă natură. Și din postura de consilier al lui Oprescu pare că s-a ocupat tot de festivități. Rămîn acele „contribuții”, dar acelea ar putea însemna că a participat o dată la o ședință sau a făcut un spreadsheet. Sînt foarte sceptic.
Așa e, consilierea pe probleme de comunicare și mass media nu se compară ca responsabilități și dificultate cu alte domenii, cum ar fi gestionarea banilor publici (cheltuieli de personal/ de investiții, împrumuturi contractate, stabilirea bugetui anual etc). Dar până să stabilim calitatea, nu am reușit încă să stabilesc cantitatea - să găsesc dovada oficială că AA a fost angajată în PMB timp de 2 ani și 5 luni.