Procentul de 41-42% de analfabeți funcționali în rândul elevilor este încă din 2015, dar este posibil să fie chiar mai înainte de acest an. Acest procent a apărut și în proiectul "România educată", al președintelui țării, în urmă cu doi ani, și îl vedem confirmat din nou în acest an.

Daniel David · 30 iunie 2020 · surse:

1
context

Într-un interviu acordat ziarului Național în iunie 2020, Daniel David (actualmente ministru al Educației) a declarat că procentul de analfabeți funcționali în rândul elevilor era mare (41-42%) încă din anul 2013; acest procent se menținuse și în anul 2015, a mai adăugat el atunci.

Conform Wikipedia, analfabetismul funcțional este o noțiune care se referă la persoanele care știu să citească, dar nu înțeleg ceea ce au citit. Mai precis, o persoană poate să reproducă verbal sau în scris un text, dar nu îl înțelege suficient pentru a-l folosi ca resursă în reușita unei acțiuni sau în performanță.

de verificat
Verificăm dacă procentul de analfabeți funcționali, în rândul elevilor din România, era de 41-42% în 2013 și în 2015.
ajutor pentru Markdown: CommonMarkGitHub Flavored