Customize your cookie preferences

We respect your right to privacy. You can choose not to allow some types of cookies. Your cookie preferences will apply across our website.

We use cookies on our site to enhance your user experience, provide personalized content, and analyze our traffic.

Istoricul afirmației: Procentul de 41-42% de analfabeți funcționali în rândul elevilor este încă din 2015, dar este posibil să fie chiar mai înainte de acest an. Acest procent a apărut și în proiectul "România educată", al președintelui țării, în urmă cu doi ani, și îl vedem confirmat din nou în acest an.

autor dată modificări
sonia pe 17 ianuarie 2025
- modificări la context


      
Într-un interviu acordat ziarului Național în iunie 2020, Daniel David (actualmente ministru al Educației) a declarat că procentul de analfabeți funcționali în rândul elevilor români era mare (41-42%) încă din anul 2015, și se menținuse la aceeași valoare în anii 2018 și 2020 (anul declarației sale).

Conform [Wikipedia](https://ro.wikipedia.org/wiki/Analfabetism_func%C8%9Bional), analfabetismul funcțional este o noțiune care se referă la persoanele care știu să citească, dar nu înțeleg ceea ce au citit. Mai precis, o persoană poate să reproducă verbal sau în scris un text, dar nu îl înțelege suficient pentru a-l folosi ca resursă în reușita unei acțiuni sau în performanță.

Conform unui raport intermediar din proiectul "România Educată" (anul 2016, [pagina 5](https://www.presidency.ro/files/userfiles/07_-_7_noiembrie_Dezbatere_Cluj_AnalfabetismFunctional_FINAL.pdf#page=5)), competențele pe care ar trebui să le dețină un *alfabetizat funcțional* se referă la următoarele mari dimensiuni:
- **Citirea** și **Înțelegerea** unui text scris (realizarea de conexiuni logice, extragerea ideilor principale, exprimarea unui punct de vedere);
- **Alfabetizare matematică** (capacitatea de a transpune informația abstractă în activitățile zilnice – mers la cumpărături, etc.);
- **Alfabetizare stiințifică** (capacitatea de a înțelege fenomenele din natură și de a lua decizii bazate pe date factuale).
Conform ziarului [Libertatea](https://www.libertatea.ro/stiri/bune-si-rele-in-proiectul-romania-educata-oamenii-implicati-in-cea-mai-mare-consultare-publica-explica-unde-s-a-ajuns-dupa-6-ani-de-dezbateri-4206813), proiectul „[România Educată](http://www.romaniaeducata.eu/)” (inițiat de Președintele României, Klaus Iohannis)Iohannis și lansat în 2016) a fost gândit ca o reformă amplă a sistemului de învățământ – de la management și finanțare, până la infrastructură, digitalizare, curriculum și evaluare. Cele trei etape ale proiectului s-au desfășurat în perioadele 2016-2017, 2017-2018, 2018-2021 și au constat în dezbateri și elaborarea de rapoarte.
cata pe 16 ianuarie 2025
- verdict
niciunul chevron_right adevărată
sonia pe 10 ianuarie 2025
- modificări la context


      
Într-un interviu acordat ziarului Național în iunie 2020, Daniel David (actualmente ministru al Educației) a declarat că procentul de analfabeți funcționali în rândul elevilor români era mare (41-42%) încă din anul 2015, și se menținuse la aceeași valoare în anii 2018 și 2020 (anul declarației sale).

Conform [Wikipedia](https://ro.wikipedia.org/wiki/Analfabetism_func%C8%9Bional), analfabetismul funcțional este o noțiune care se referă la persoanele care știu să citească, dar nu înțeleg ceea ce au citit. Mai precis, o persoană poate să reproducă verbal sau în scris un text, dar nu îl înțelege suficient pentru a-l folosi ca resursă în reușita unei acțiuni sau în performanță.
Conform unui raport intermediar din proiectul "România Educată" (anul 2016, [pagina 5](https://www.presidency.ro/files/userfiles/07_-_7_noiembrie_Dezbatere_Cluj_AnalfabetismFunctional_FINAL.pdf#page=5)), competențele pe care ar trebui să le dețină un *alfabetizat funcțional* se referă la următoarele mari dimensiuni:
- **Citirea** și **Înțelegerea** unui text scris (realizarea de conexiuni logice, extragerea ideilor principale, exprimarea unui punct de vedere);
- **Alfabetizare matematică** (capacitatea de a transpune informația abstractă în activitățile zilnice – mers la cumpărături, etc.);
- **Alfabetizare stiințifică** (capacitatea de a înțelege fenomenele din natură și de a lua decizii bazate pe date factuale).
Conform ziarului [Libertatea](https://www.libertatea.ro/stiri/bune-si-rele-in-proiectul-romania-educata-oamenii-implicati-in-cea-mai-mare-consultare-publica-explica-unde-s-a-ajuns-dupa-6-ani-de-dezbateri-4206813), proiectul „[România Educată](http://www.romaniaeducata.eu/)” (inițiat de Președintele României, Klaus Iohannis) a fost gândit ca o reformă amplă a sistemului de învățământ – de la management și finanțare, până la infrastructură, digitalizare, curriculum și evaluare. Cele trei etape ale proiectului s-au desfășurat în perioadele 2016-2017, 2017-2018, 2018-2021 și au constat în dezbateri și elaborarea de rapoarte.
sonia pe 10 ianuarie 2025
- modificări la context


      
Într-un interviu acordat ziarului Național în iunie 2020, Daniel David (actualmente ministru al Educației) a declarat că procentul de analfabeți funcționali în rândul elevilor români era mare (41-42%) încă din anul 2015, și se menținuse la aceeași valoare în anii 2018 și 2020 (anul declarației sale).

Conform [Wikipedia](https://ro.wikipedia.org/wiki/Analfabetism_func%C8%9Bional), analfabetismul funcțional este o noțiune care se referă la persoanele care știu să citească, dar nu înțeleg ceea ce au citit. Mai precis, o persoană poate să reproducă verbal sau în scris un text, dar nu îl înțelege suficient pentru a-l folosi ca resursă în reușita unei acțiuni sau în performanță.
Conform ziarului [Libertatea](https://www.libertatea.ro/stiri/bune-si-rele-in-proiectul-romania-educata-oamenii-implicati-in-cea-mai-mare-consultare-publica-explica-unde-s-a-ajuns-dupa-6-ani-de-dezbateri-4206813), proiectul „[România Educată](http://www.romaniaeducata.eu/)” (inițiat de Președintele României)României, Klaus Iohannis) a fost gândit ca o reformă amplă a sistemului de învățământ – de la management și finanțare, până la infrastructură, digitalizare, curriculum și evaluare. Cele trei etape ale proiectului s-au desfășurat în perioadele 2016-2017, 2017-2018, 2018-2021 și au constat în dezbateri și elaborarea de rapoarte.
sonia pe 10 ianuarie 2025
- modificări la context


      
Într-un interviu acordat ziarului Național în iunie 2020, Daniel David (actualmente ministru al Educației) a declarat că procentul de analfabeți funcționali în rândul elevilor români era mare (41-42%) încă din anul 2015, și se menținuse la aceeași valoare în anii 2018 și 2020 (anul declarației sale).

Conform [Wikipedia](https://ro.wikipedia.org/wiki/Analfabetism_func%C8%9Bional), analfabetismul funcțional este o noțiune care se referă la persoanele care știu să citească, dar nu înțeleg ceea ce au citit. Mai precis, o persoană poate să reproducă verbal sau în scris un text, dar nu îl înțelege suficient pentru a-l folosi ca resursă în reușita unei acțiuni sau în performanță.
Conform ziarului [Libertatea](https://www.libertatea.ro/stiri/bune-si-rele-in-proiectul-romania-educata-oamenii-implicati-in-cea-mai-mare-consultare-publica-explica-unde-s-a-ajuns-dupa-6-ani-de-dezbateri-4206813), proiectul „România„[România Educată”Educată](http://www.romaniaeducata.eu/)” (inițiat de Președintele României) a fost gândit ca o reformă amplă a sistemului de învățământ – de la management și finanțare, până la infrastructură, digitalizare, curriculum și evaluare. Cele trei etape ale proiectului s-au desfășurat în perioadele 2016-2017, 2017-2018, 2018-2021 și au constat în dezbateri și elaborarea de rapoarte.
sonia pe 10 ianuarie 2025
- etichete adăugate
sonia pe 10 ianuarie 2025
- modificări la context
Într-un interviu acordat ziarului Național în iunie 2020, Daniel David (actualmente ministru al Educației) a declarat că procentul de analfabeți funcționali în rândul elevilor români era mare (41-42%) încă din anul 2013;2015, acestși procent se menținuse șila aceeași valoare în anulanii 2015,2018 ași mai2020 adăugat(anul eldeclarației atunci.sale).
Conform [Wikipedia](https://ro.wikipedia.org/wiki/Analfabetism_func%C8%9Bional), analfabetismul funcțional este o noțiune care se referă la persoanele care știu să citească, dar nu înțeleg ceea ce au citit. Mai precis, o persoană poate să reproducă verbal sau în scris un text, dar nu îl înțelege suficient pentru a-l folosi ca resursă în reușita unei acțiuni sau în performanță.

Conform ziarului [Libertatea](https://www.libertatea.ro/stiri/bune-si-rele-in-proiectul-romania-educata-oamenii-implicati-in-cea-mai-mare-consultare-publica-explica-unde-s-a-ajuns-dupa-6-ani-de-dezbateri-4206813), proiectul „România Educată” (inițiat de Președintele României) a fost gândit ca o reformă amplă a sistemului de învățământ – de la management și finanțare, până la infrastructură, digitalizare, curriculum și evaluare. Cele trei etape ale proiectului s-au desfășurat în perioadele 2016-2017, 2017-2018, 2018-2021 și au constat în dezbateri și elaborarea de rapoarte.
- modificări la scop
Verificăm dacă procentul de analfabeți funcționali, în rândul elevilor din România, era de 41-42% în 2013anii și2015, în2018 2015.și 2020.
sonia pe 26 decembrie 2024
- surse adăugate