Istoricul afirmației: Procentul de 41-42% de analfabeți funcționali în rândul elevilor este încă din 2015, dar este posibil să fie chiar mai înainte de acest an. Acest procent a apărut și în proiectul "România educată", al președintelui țării, în urmă cu doi ani, și îl vedem confirmat din nou în acest an.
autor | dată | modificări |
---|---|---|
![]() |
pe 17 ianuarie 2025 |
- modificări la context
Într-un interviu acordat ziarului Național în iunie 2020, Daniel David (actualmente ministru al Educației) a declarat că procentul de analfabeți funcționali în rândul elevilor români era mare (41-42%) încă din anul 2015, și se menținuse la aceeași valoare în anii 2018 și 2020 (anul declarației sale). Conform [Wikipedia](https://ro.wikipedia.org/wiki/Analfabetism_func%C8%9Bional), analfabetismul funcțional este o noțiune care se referă la persoanele care știu să citească, dar nu înțeleg ceea ce au citit. Mai precis, o persoană poate să reproducă verbal sau în scris un text, dar nu îl înțelege suficient pentru a-l folosi ca resursă în reușita unei acțiuni sau în performanță. Conform unui raport intermediar din proiectul "România Educată" (anul 2016, [pagina 5](https://www.presidency.ro/files/userfiles/07_-_7_noiembrie_Dezbatere_Cluj_AnalfabetismFunctional_FINAL.pdf#page=5)), competențele pe care ar trebui să le dețină un *alfabetizat funcțional* se referă la următoarele mari dimensiuni: - **Citirea** și **Înțelegerea** unui text scris (realizarea de conexiuni logice, extragerea ideilor principale, exprimarea unui punct de vedere); - **Alfabetizare matematică** (capacitatea de a transpune informația abstractă în activitățile zilnice – mers la cumpărături, etc.); - **Alfabetizare stiințifică** (capacitatea de a înțelege fenomenele din natură și de a lua decizii bazate pe date factuale). Conform ziarului [Libertatea](https://www.libertatea.ro/stiri/bune-si-rele-in-proiectul-romania-educata-oamenii-implicati-in-cea-mai-mare-consultare-publica-explica-unde-s-a-ajuns-dupa-6-ani-de-dezbateri-4206813), proiectul „[România Educată](http://www.romaniaeducata.eu/)” (inițiat de Președintele României, Klaus Iohannis)Iohannis și lansat în 2016) a fost gândit ca o reformă amplă a sistemului de învățământ – de la management și finanțare, până la infrastructură, digitalizare, curriculum și evaluare. Cele trei etape ale proiectului s-au desfășurat în perioadele 2016-2017, 2017-2018, 2018-2021 și au constat în dezbateri și elaborarea de rapoarte. |
![]() |
pe 16 ianuarie 2025 |
- verdict
niciunul
adevărată
|
![]() |
pe 10 ianuarie 2025 |
- modificări la context
Într-un interviu acordat ziarului Național în iunie 2020, Daniel David (actualmente ministru al Educației) a declarat că procentul de analfabeți funcționali în rândul elevilor români era mare (41-42%) încă din anul 2015, și se menținuse la aceeași valoare în anii 2018 și 2020 (anul declarației sale). Conform [Wikipedia](https://ro.wikipedia.org/wiki/Analfabetism_func%C8%9Bional), analfabetismul funcțional este o noțiune care se referă la persoanele care știu să citească, dar nu înțeleg ceea ce au citit. Mai precis, o persoană poate să reproducă verbal sau în scris un text, dar nu îl înțelege suficient pentru a-l folosi ca resursă în reușita unei acțiuni sau în performanță. Conform unui raport intermediar din proiectul "România Educată" (anul 2016, [pagina 5](https://www.presidency.ro/files/userfiles/07_-_7_noiembrie_Dezbatere_Cluj_AnalfabetismFunctional_FINAL.pdf#page=5)), competențele pe care ar trebui să le dețină un *alfabetizat funcțional* se referă la următoarele mari dimensiuni:
- **Citirea** și **Înțelegerea** unui text scris (realizarea de conexiuni logice, extragerea ideilor principale, exprimarea unui punct de vedere);
- **Alfabetizare matematică** (capacitatea de a transpune informația abstractă în activitățile zilnice – mers la cumpărături, etc.);
- **Alfabetizare stiințifică** (capacitatea de a înțelege fenomenele din natură și de a lua decizii bazate pe date factuale).
Conform ziarului [Libertatea](https://www.libertatea.ro/stiri/bune-si-rele-in-proiectul-romania-educata-oamenii-implicati-in-cea-mai-mare-consultare-publica-explica-unde-s-a-ajuns-dupa-6-ani-de-dezbateri-4206813), proiectul „[România Educată](http://www.romaniaeducata.eu/)” (inițiat de Președintele României, Klaus Iohannis) a fost gândit ca o reformă amplă a sistemului de învățământ – de la management și finanțare, până la infrastructură, digitalizare, curriculum și evaluare. Cele trei etape ale proiectului s-au desfășurat în perioadele 2016-2017, 2017-2018, 2018-2021 și au constat în dezbateri și elaborarea de rapoarte. |
![]() |
pe 10 ianuarie 2025 |
- modificări la context
Într-un interviu acordat ziarului Național în iunie 2020, Daniel David (actualmente ministru al Educației) a declarat că procentul de analfabeți funcționali în rândul elevilor români era mare (41-42%) încă din anul 2015, și se menținuse la aceeași valoare în anii 2018 și 2020 (anul declarației sale). Conform [Wikipedia](https://ro.wikipedia.org/wiki/Analfabetism_func%C8%9Bional), analfabetismul funcțional este o noțiune care se referă la persoanele care știu să citească, dar nu înțeleg ceea ce au citit. Mai precis, o persoană poate să reproducă verbal sau în scris un text, dar nu îl înțelege suficient pentru a-l folosi ca resursă în reușita unei acțiuni sau în performanță. Conform ziarului [Libertatea](https://www.libertatea.ro/stiri/bune-si-rele-in-proiectul-romania-educata-oamenii-implicati-in-cea-mai-mare-consultare-publica-explica-unde-s-a-ajuns-dupa-6-ani-de-dezbateri-4206813), proiectul „[România Educată](http://www.romaniaeducata.eu/)” (inițiat de Președintele României)României, Klaus Iohannis) a fost gândit ca o reformă amplă a sistemului de învățământ – de la management și finanțare, până la infrastructură, digitalizare, curriculum și evaluare. Cele trei etape ale proiectului s-au desfășurat în perioadele 2016-2017, 2017-2018, 2018-2021 și au constat în dezbateri și elaborarea de rapoarte. |
![]() |
pe 10 ianuarie 2025 |
- modificări la context
Într-un interviu acordat ziarului Național în iunie 2020, Daniel David (actualmente ministru al Educației) a declarat că procentul de analfabeți funcționali în rândul elevilor români era mare (41-42%) încă din anul 2015, și se menținuse la aceeași valoare în anii 2018 și 2020 (anul declarației sale). Conform [Wikipedia](https://ro.wikipedia.org/wiki/Analfabetism_func%C8%9Bional), analfabetismul funcțional este o noțiune care se referă la persoanele care știu să citească, dar nu înțeleg ceea ce au citit. Mai precis, o persoană poate să reproducă verbal sau în scris un text, dar nu îl înțelege suficient pentru a-l folosi ca resursă în reușita unei acțiuni sau în performanță. Conform ziarului [Libertatea](https://www.libertatea.ro/stiri/bune-si-rele-in-proiectul-romania-educata-oamenii-implicati-in-cea-mai-mare-consultare-publica-explica-unde-s-a-ajuns-dupa-6-ani-de-dezbateri-4206813), proiectul „România„[România Educată”Educată](http://www.romaniaeducata.eu/)” (inițiat de Președintele României) a fost gândit ca o reformă amplă a sistemului de învățământ – de la management și finanțare, până la infrastructură, digitalizare, curriculum și evaluare. Cele trei etape ale proiectului s-au desfășurat în perioadele 2016-2017, 2017-2018, 2018-2021 și au constat în dezbateri și elaborarea de rapoarte. |
![]() |
pe 10 ianuarie 2025 |
- etichete adăugate
|
![]() |
pe 10 ianuarie 2025 |
- modificări la context
Într-un interviu acordat ziarului Național în iunie 2020, Daniel David (actualmente ministru al Educației) a declarat că procentul de analfabeți funcționali în rândul elevilor români era mare (41-42%) încă din anul 2013;2015, acestși procent se menținuse șila aceeași valoare în anulanii 2015,2018 ași mai2020 adăugat(anul eldeclarației atunci.sale). Conform [Wikipedia](https://ro.wikipedia.org/wiki/Analfabetism_func%C8%9Bional), analfabetismul funcțional este o noțiune care se referă la persoanele care știu să citească, dar nu înțeleg ceea ce au citit. Mai precis, o persoană poate să reproducă verbal sau în scris un text, dar nu îl înțelege suficient pentru a-l folosi ca resursă în reușita unei acțiuni sau în performanță.
Conform ziarului [Libertatea](https://www.libertatea.ro/stiri/bune-si-rele-in-proiectul-romania-educata-oamenii-implicati-in-cea-mai-mare-consultare-publica-explica-unde-s-a-ajuns-dupa-6-ani-de-dezbateri-4206813), proiectul „România Educată” (inițiat de Președintele României) a fost gândit ca o reformă amplă a sistemului de învățământ – de la management și finanțare, până la infrastructură, digitalizare, curriculum și evaluare. Cele trei etape ale proiectului s-au desfășurat în perioadele 2016-2017, 2017-2018, 2018-2021 și au constat în dezbateri și elaborarea de rapoarte.
- modificări la scop
Verificăm dacă procentul de analfabeți funcționali, în rândul elevilor din România, era de 41-42% în 2013anii și2015, în2018 2015.și 2020. |
![]() |
pe 26 decembrie 2024 |
- surse adăugate
|