În Sectorul 3 am început proiecte de fluidizare. Cu podul de la Teclu, timpul petrecut în trafic pentru a ieși spre A2 s-a redus cu aproximativ 20 de minute, pentru cei care au ales varianta alternativă, Splaiul Unirii, Pod Teclu, ieșire Pallady spre A2.

Robert Negoiță · 17 decembrie 2020 · surse:

1
context

În decembrie 2020, primarul sectorului 3, Robert Negoiță, anunța pe Facebook noi proiecte de fluidizare a traficului rutier în sectorul său. Unul dintre proiecte era podul Teclu, finalizat cu puțin timp înainte.

Notă: sumarul afirmației sale a fost ușor editat pentru o mai multă claritate. Iată mai jos declarația exactă (marcările cu bold îmi aparțin, pentru a pune în evidență fragmentele preluate):

Că avem de mers la serviciu, că ne ducem copiii la diferite activități educaționale sau sportive, că plecăm în concediu sau că pur și simplu avem de făcut cumpărături. Toate conduc, la propriu și la figurat, într-o singura direcție: avem de făcut drumuri cu mașina.

Nu mai e niciun secret că orașul este de ani de zile extrem de aglomerat și că petrecem bună parte din timp, așadar, în trafic. Vreo noutate nu e nici că orașul nu a fost gândit pentru atât de multe mașini. Să nu mai vorbim de cele care doar tranzitează, obligate de lipsa unei alternative la a intra prin București.

Bine, bine, dar ce e de făcut? Fiindcă așa, e clar, nu putem continua.

Iată că, în Sectorul 3, am găsit soluții și chiar am început să lucrăm la proiecte de fluidizare.

Primul de acest gen este podul de la Teclu, finalizat într-un timp foarte scurt și care a reușit să preia bună parte din traficul zonei Pallady și de la ieșirea în centură. Și, ca să vă faceți o idee- deși deja cei mai mulți știți- în acest an, timpul petrecut în trafic pentru a ieși spre A2, de exemplu, s-a redus cu aproximativ 20 de minute, pentru cei care au ales varianta alternativă, Splaiul Unirii, Pod Teclu, ieșire Pallady spre A2.

Dar, haideți să vedem cum este întreg planul de fluidizare a traficului din S3 și ce proiecte urmează. #EchipaPS3 #Comunitate #S3CeiMaiBuni

de verificat
Verificăm pe Google Maps (sau Waze) dacă noul pod Teclu a redus, cu aproximativ 20 minute, timpul petrecut în trafic pentru a ieși spre Autostrada A2.
un răspuns
1

Vom verifica următorul traseu pe Google Maps:

  • pornire de la Stadionul Olimpia (situat în sectorul 3, la nord-vest față de Podul Teclu);
  • sosire: Fashion House Outlet Centre Cernica, adică prima oprire posibilă după ce ai intrat pe autostrada A2 (spre mare);
  • condiții de trafic: în timpul săptămânii (miercurea și vinerea dimineața) și în weekend (sâmbăta dimineața).

Google Maps ne spune că, indiferent de ziua aleasă (miercuri, vineri sau sâmbătă dimineața), traseul pe drumul european E81 (bulevardul Theodor Pallady din București) ar dura cam la fel de mult ca traseul pe Splaiul Unirii (14-26 minute sau 14-24 minute), iar traversarea Podului Teclu nu este sugerată în niciunul dintre trasee:

Captură de ecran de pe Google Maps, pentru traseul cu mașina, de la Stadionul Olimpia din sectorul 3 până la centrul comercial Fashion House Cernica, care este prima oprire posibilă după ce ai intrat pe autostrada A2. Ambele trasee sugerate de Google Maps ar dura 14-26 minute într-o zi de miercuri, dimineața.

Captură de ecran de pe Google Maps, pentru traseul cu mașina, de la Stadionul Olimpia din sectorul 3 până la centrul comercial Fashion House Cernica, care este prima oprire posibilă după ce ai intrat pe autostrada A2. Ambele trasee sugerate de Google Maps ar dura similar, adică 14-26 minute versus 14-24 minute, într-o zi de vineri, dimineața.

Captură de ecran de pe Google Maps, pentru traseul cu mașina, de la Stadionul Olimpia din sectorul 3 până la centrul comercial Fashion House Cernica, care este prima oprire posibilă după ce ai intrat pe autostrada A2. Ambele trasee sugerate de Google Maps ar dura similar, adică 14-26 minute versus 14-24 minute, într-o zi de sâmbătă dimineața.

Verificăm încă un traseu, cu plecare din alt punct al sectorului 3, mai apropiat de Podul Teclu (astfel încât acest pod să fie inclus în traseul recomandat). Dacă am pleca de la Parc Sportiv Lunca Cetății din București, atunci traseul cu Pod Teclu ar dura la fel de puțin ca traseul fără Pod Teclu (în cazul cel mai favorabil de trafic), respectiv traseul cu Pod Teclu ar dura cu 2 minute mai mult decât traseul fără Pod Teclu (în cazul cel mai nefavorabil de trafic), vezi mai jos recomandările Google Maps pentru plecare într-o miercuri dimineața:

Captură de ecran de pe Google Maps, pentru traseul cu mașina, de la Parc Sportiv Lunca Cetății din București până la centrul comercial Fashion House Cernica, care este prima oprire posibilă după ce ai intrat pe autostrada A2. Cele 3 trasee sugerate de Google Maps diferă cu 0-2 minute între ele, pentru cazul cel mai favorabil (trafic ușor) și cu 2-8 minute pentru cazul cel mai nefavorabil (trafic mare).

O situație similară ar fi vineri după-amiaza, dacă am pleca din același punct (Parc Sportiv Lunca Cetății din București) către aceeași destinație (Fashion House Cernica), comparând primele 2 trasee recomandate de Google Maps (primul pe E81/bulevardul Theodor Pallady, al doilea pe Podul Teclu):

Captură de ecran de pe Google Maps, pentru traseul cu mașina, de la Parc Sportiv Lunca Cetății din București până la centrul comercial Fashion House Cernica, care este prima oprire posibilă după ce ai intrat pe autostrada A2. Primele 2 trasee sugerate de Google Maps diferă cu 0-2 minute între ele, traseul pe Podul Teclu fiind mai lung cu 2 minute în cazul cel mai nefavorabil de trafic.

În plus, dacă ne uităm cu atenție la poziționarea Podului Teclu, observăm că acest pod peste Dâmbovița se află fix la limita dintre sectorul 3 al Bucureștiului (malul nordic) și județul Ilfov (malul sudic), deci construirea lui nu ajută propriu-zis traficul din sectorul 3, fiind oricum o zonă puțin populată (vezi suprafața verde din jurul podului, din imaginea de mai jos):

Captură de ecran de pe Google Maps, cu poziționarea Podului Teclu, construit peste râul Dâmbovița fix la granița dintre sectorul 3 al Capitalei (malul nordic) și județul Ilfov (malul sudic).

Podul Teclu ajută în schimb traficul care vine din cartierul rezidențial Confort City (proiect imobiliar al lui Robert Negoiță, cf. Wikipedia), podul fiind construit fix în dreptul acestui cartier (vezi imaginea de mai sus).

Concluzie:

Conform Google Maps, timpul petrecut în trafic pentru a ieși spre A2 nu s-a redus pentru cei care au ales varianta alternativă Splaiul Unirii - Pod Teclu - ieșire Theodor Pallady spre A2. Afirmația este deci falsă.

gavel falsă
ajutor pentru Markdown: CommonMarkGitHub Flavored