Toată experiența mea vreau să o aplic și în digitalizarea Primăriei. O primărie de secol 21 este o primărie transparentă cu toate tranzacțiile (achiziții, vânzări, închirieri, alocări de locuri de parcare, etc). Fără cozi la ghișee, fără dosare și plimbat de hârtii. De la un click distanță, poți obține orice (documente, informații, ghidare) și poți face multe (sesizări, cereri).

Radu Mihaiu · 3 septembrie 2020 · surse:

1
context

Pe atunci candidat la Primăria Sectorului 2, actualmente primar al sectorului 2, Radu Mihaiu a promis în campania electorală din septembrie 2020 că va digitaliza toate tranzacțiile Primăriei (achiziții, vânzări, închirieri, alocări de locuri de parcare, etc) și serviciile oferite de aceasta (documente, informații, sesizări, cereri).

scop
Verificăm 1) dacă Radu Mihaiu a digitalizat toate tranzacțiile Primăriei (achiziții, vânzări, închirieri, alocări de locuri de parcare, etc) și 2) dacă Radu Mihaiu a digitalizat și serviciile oferite de Primărie (documente, informații, sesizări, cereri).
un răspuns
1

1) Ce tranzacții sunt digitalizate?insert_link

Verificăm pe site-ul Primăriei Sectorului 2 ce tranzacții ale Primăriei sunt digitalizate (adică publicate în format digital, cu text prin care se pot căuta automat anumite cuvinte, fără documente scanate și salvate ca PDF dar prin care nu poți căuta automat cu "Ctrl+F"):

tipul de tranzacție digitalizată? link
licitații și achiziții publice da link
cheltuieli publice da link
vânzări N/A N/A
închirieri da vezi Licitații și achiziții publice

Prin urmare, tranzacțiile făcute de Primăria Sectorului 2 sunt complet digitalizate (pentru perioada noiembrie 2020 - aprilie 2024). Scopul 1) este deci "îndeplinit".

Notă: Nu am luat în calcul aici tranzacțiile făcute periodic de către instituțiile subordonate Primăriei Sectorului 2 (lista instituțiilor este aici).

2) Ce servicii pentru cetățeni sunt digitalizate?insert_link

Verificăm pe site-ul Primăriei Sectorului 2 ce servicii ale Primăriei sunt digitalizate:

tipul de serviciu digitalizat? link (exemple) excepții (exemple)
alocări de locuri de parcare (și actualizări date)1 da Parcări -
informații publice da organigrama și regulamentul de funcționare, agenda publică a primarului, Hotărârile Consiliului Local, etc -
acte necesare editabile online (cereri) în general da cereri tip pentru Urbanism, Fond funciar, Cadastru, Spațiu locativ, Autoritate tutelară, Acte necesare concursuri, etc unele avize
ghidare în general da ghiduri pentru încheierea contractelor de salubrizare formular de înscriere pentru angajarea funcționarilor publici
sesizări online da formular de contact -

1 = serviciu oferit de Administraţia Domeniului Public Sector 2, instituție subordonată Primăriei Sectorului 2.

Prin urmare, majoritatea serviciilor oferite de Primăria Sectorului 2 sunt digitalizate, dar încă există unele servicii pentru care cetățeanul trebuie să tipărească singur anumite documente, să le completeze de mână și apoi să le scaneze pentru a le putea trimite Primăriei în format electronic. ( pentru cei care nu dețin imprimantă acasă, acest proces necesită deplasare în oraș). Scopul 2) este deci "îndeplinit parțial".

Notă: Nu am luat în calcul aici serviciile oferite de către instituțiile subordonate Primăriei Sectorului 2 (lista instituțiilor este aici), mai exact serviciile care sunt compatibile cu formatul electronic.

Concluzieinsert_link

Cu un scop "îndeplinit" și un al doilea scop "îndeplinit parțial", verdictul pentru această promisiune este deci "îndeplinită parțial".

ajutor pentru Markdown: CommonMarkGitHub Flavored