Nicușor Dan [...] va reduce substanțial sau chiar va anula subvențiile [...] la transportul public în comun

Gabriela Firea · 16 august 2020 · sources:

0
context

În contextul alegerilor locale din septembrie 2020, Gabriela Firea a declarat în repetate rînduri că Nicușor Dan, contracandidatul său la Primăria Municipiului București, intenționează să reducă sau să elimine subvențiile pentru transportul public. Într-un articol pe pagina sa de Facebook de pe 16 august, ea spune (corecturile ne aparțin):

Sapă de lemn! Sărăcie lucie! Pauperizare accelerată! Asta va însemna „noul București”, în viziunea candidatului „dreptei unite”. Bugetul, și așa redus, a circa două milioane de bucureșteni este în pericol, deoarece acest candidat a anunțat în nenumărate rânduri că va reduce substanțial sau chiar va anula subvențiile achitate lună de lună de către Primăria Capitalei, la transportul public în comun și termoficare.

Concret, un bilet de autobuz costă acum pe ruta urbană 1,3 lei, iar pe ruta regională 1,5 lei, prețuri subvenționate. Fără subvenție, fiecare călător va plăti 6 lei. Iar un abonament lunar costă acum 50 de lei și va ajunge la 250 de lei. Un cost enorm, pentru majoritatea familiilor.

Într-un alt articol de pe 8 septembrie, Gabriela Firea spune:

Biletul de autobuz trebuie să rămână 1,3 lei în București! Anularea subvenției, cum propune candidatul „Dreptei”, înseamnă sărăcire și un preț de 6 lei pentru un bilet!

to verify
Verificăm dacă Nicușor Dan a propus reducerea subvențiilor la transportul public
one answer
0

Pe pagina de Facebook a lui Nicușor Dan și în presă nu există nicio mențiune a intenției lui Nicușor Dan de a elimina subvenția pentru transport public în București. În schimb, Nicușor Dan a cerut de-a lungul timpului cheltuirea judicioasă a banilor Primăriei București și eliminarea cheltuielilor nejustificate, de exemplu:

În linii mari, în primul an de mandat, trebuie reparată această gaură financiară, adus la linia de plutire bugetul capitalei. Asta se face prin desființarea principalelor companii, readucerea capitalului din aceste companii în bugetul Primăriei, bineînțeles, transferul oamenilor către administrațiile publice, reducerea semnificativă a cheltuielilor inutile cu tîrguri, petreceri, ș.a.m.d și, foarte important, echilibrarea bugetului de investiții prin atragerea consistentă a fondurilor europene. (7 septembrie 2020)

O primărie care să cheltuie cât câștigă, nu mai mult. (27 februarie 2020)

Trebuie făcută o reducere la sînge a cheltuielilor pe care primăria le face pentru că e absurd ca o primărie care are totuși un buget de un miliard de euro să intre în faliment. (9 iunie 2019)

Dacă Primăria continuă în acest ritm de cheltuieli din ultimii trei ani, nu are de unde să ia și intră în incapacitate de plată. (8 mai 2019)

Afirmația Gabrielei Firea este falsă.

Este dincolo de scopul răspunsului să analizăm factorii care duc costul real al unei călătorii cu autobuzul la 6 lei.

gavel false
Markdown help: CommonMarkGitHub Flavored