context
În weekendul 23-25 iulie 2021 accidentele pe șoselele din România s-au soldat cu 24 de morți. În 2019 în România au murit în coliziuni auto 1.864 de persoane, o medie de 5 pe zi. România a avut în 2019 96 de morți pe milion de locuitori din coliziuni auto, cea mai rea valoare din Uniunea Europeană, urmată de Bulgaria cu 90 și Lituania cu 83.
Asociația Pro Infrastructură a publicat pe Facebook un comunicat în care recomandă autorităților să convertească drumurile naționale la sistemul 2+1 alternativ:
Opt din cele 24 de victime din acest weekend au fost înregistrate în ciocnirea frontală de pe DN2. Așa cum API a atras atenția în repetate rânduri, pe DN2 și alte drumuri de 13 m lățime există o soluție simplă și ieftină de a separa sensurile și a evita astfel de carnagii: 2+1 alternativ. Ba mai mult, ea a fost implementată parțial pe cei 10 km dintre Sinești și Movilița, cu rezultate excelente: zero decese în mai bine de doi ani.
[...]
Intrarea voluntară sau involuntară pe contrasens este o cauză principală a accidentelor grave din afara localităților. Cerem imperativ, pentru a suta oară, aplicarea sistemului 2+1 alternativ cu separarea sensurilor folosind parapet ușor (cablu elastic) pe toate drumurile de 13 m lățime.
În plus, solicităm o analiză serioasă a rețelei DN în vederea identificării zonelor unde se pot separa sensurile fără costuri majore, cu segmente pentru depășire fără a intra pe contrasens.