Istoricul afirmației: Legea Bugetului de Stat spune clar că o companie de stat, care a încheiat anul 2020 cu pierderi și/sau plăți restante, nu poate acoperi în 2021 creșteri salariale de anul trecut.
| autor | dată | modificări |
|---|---|---|
|
|
pe 21 noiembrie 2025 |
- verdict
niciunul
adevărată
- etichete adăugate
|
|
|
pe 21 noiembrie 2025 |
- modificări la context
Pe 4 martie 2021, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă, a anunțat că este gata raportul despre controlul tematic efectuat la Metrorex de către Corpul de Control al ministerului. După acest control, s-au descoperit mai multe nereguli la Metrorex, cum ar fi faptul că în anul 2020 conducerea Metrorex a aprobat o creștere salarială de 18% pentru angajații săi, în ciuda crizei economice generate de pandemia de coronavirus. În anul 2020 (primul an de pandemie), metroul bucureștean a transportat circa 90 de milioane de călători în total, o scădere semnificativă față de traficul de dinaintea pandemiei, care era de circa 180 milioane de călători anual (15 milioane de călători într-o lunălună, înmulțit cu 12 luni, estimări conform [Raportului de activitate](https://www.metrorex.ro/storage/documents/1734954377raport-metrorex-2023-RO.pdf#page=37) al Metrorex pe anul 2023). În 2021, metroul bucureștean a transportat circa 91 milioane de călători, în 2022 circa 130 de milioane, în 2023 circa 142 milioane, în 2024 circa 152 milioane de călători, conform [Raportului de activitate](https://www.metrorex.ro/storage/documents/1754996675RAPORT%20DE%20ACTIVITATE-METROREX%202024.pdf#page=39) pe anul 2024. Vezi mai jos fragmentul din declarația lui Drulă care se referă la creșterile salariale din cadrul Metrorex (marcarea cu bold ne aparține): > - Negocierea dintre conducerea Metrorex și sindicat privind creșterea salariilor cu 18% putea să nu aibă loc anul trecut și nu eram în situația de acum. Legea 55/2020 spune limpede: contractele colective de muncă se prelungesc automat pe perioada stării de alertă; > > - Cu toate acestea, consiliul de administrație de atunci a dat mandat nelimitat de negociere unei comisii de 15 oameni din care 10 erau membri de sindicat. Raportul notează că aceștia nu aveau cum să reprezinte obiectiv interesele companiei; > - În negociere nu au fost utilizate datele economice la zi ale companiei, ceea ce a permis manipularea de cifre în așa fel încât creșterea de salarii să încapă scriptic în bugetul de venituri și cheltuieli; > > - Iar prevederile legale au mai fost încălcate pentru că orice creștere de salarii trebuie să aibă sursă de bani stabilită și pentru anul viitor. La Metrorex au găsit o portiță pentru 2020 și și-au spus că, în 2021, vine statul să acopere diferența; > > - Acest lucru nu se va întâmpla. **Legea Bugetului de Stat spune clar că o companie de stat, care a încheiat anul 2020 cu pierderi și/sau plăți restante, nu poate acoperi în 2021 creșteri salariale de anul trecut**; > > - Dacă Metrorex nu va prezenta un buget pentru anul acesta cu cheltuielile salariale la nivelul bugetului aprobat în 2020, atunci acesta nu va fi avizat; > > - Raportul Corpului de Control spune că nivelul crescut al salariilor nu poate fi menținut decât dacă Metrorex își reduce personalul. Societatea Comercială de Transport cu Metroul București „Metrorex” S.A. este o companie publică care operează metroul din București. Compania funcționează sub autoritatea Ministerului Transporturilor (vezi [Unități în subordine](https://www.mt.ro/domenii/feroviar) pentru acest minister) și beneficiază de subvenții guvernamentale pentru acoperirea costurilor operaționale (cf. [Wikipedia](https://ro.wikipedia.org/wiki/Metrorex)). Cătălin Drulă a fost ministru al Transporturilor timp de 8 luni în anul 2021 (23 decembrie 2020 - 7 septembrie 2021), în cadrul [Guvernului Cîțu](https://ro.wikipedia.org/wiki/Guvernul_Florin_C%C3%AE%C8%9Bu). |
|
|
pe 21 noiembrie 2025 |
- modificări la context
Pe 4 martie 2021, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă, a anunțat că este gata raportul despre controlul tematic efectuat la Metrorex de către Corpul de Control al ministerului. După acest control, s-au descoperit mai multe nereguli la Metrorex, cum ar fi faptul că în anul 2020 conducerea Metrorex a aprobat o creștere salarială de 18% pentru angajații săi, în ciuda crizei economice generate de pandemia de coronavirus. În anul 2020 (primul an de pandemie), metroul bucureștean a transportat circa 90 de milioane de călători în total, o scădere semnificativă față de traficul de dinaintea pandemiei, care era de circa 180 milioane de călători anual (15 milioane într-o lună înmulțit cu 12 luni, estimări conform [Raportului de activitate](https://www.metrorex.ro/storage/documents/1734954377raport-metrorex-2023-RO.pdf#page=37) al Metrorex pe anul 2023).
Vezi mai jos fragmentul din declarația lui Drulă care se referă la creșterile salariale din cadrul Metrorex (marcarea cu bold ne aparține): > - Negocierea dintre conducerea Metrorex și sindicat privind creșterea salariilor cu 18% putea să nu aibă loc anul trecut și nu eram în situația de acum. Legea 55/2020 spune limpede: contractele colective de muncă se prelungesc automat pe perioada stării de alertă; > > - Cu toate acestea, consiliul de administrație de atunci a dat mandat nelimitat de negociere unei comisii de 15 oameni din care 10 erau membri de sindicat. Raportul notează că aceștia nu aveau cum să reprezinte obiectiv interesele companiei; > - În negociere nu au fost utilizate datele economice la zi ale companiei, ceea ce a permis manipularea de cifre în așa fel încât creșterea de salarii să încapă scriptic în bugetul de venituri și cheltuieli; > > - Iar prevederile legale au mai fost încălcate pentru că orice creștere de salarii trebuie să aibă sursă de bani stabilită și pentru anul viitor. La Metrorex au găsit o portiță pentru 2020 și și-au spus că, în 2021, vine statul să acopere diferența; > > - Acest lucru nu se va întâmpla. **Legea Bugetului de Stat spune clar că o companie de stat, care a încheiat anul 2020 cu pierderi și/sau plăți restante, nu poate acoperi în 2021 creșteri salariale de anul trecut**; > > - Dacă Metrorex nu va prezenta un buget pentru anul acesta cu cheltuielile salariale la nivelul bugetului aprobat în 2020, atunci acesta nu va fi avizat; > > - Raportul Corpului de Control spune că nivelul crescut al salariilor nu poate fi menținut decât dacă Metrorex își reduce personalul. Societatea Comercială de Transport cu Metroul București „Metrorex” S.A. este o companie publică care operează metroul din București. Compania funcționează sub autoritatea Ministerului Transporturilor (vezi [Unități în subordine](https://www.mt.ro/domenii/feroviar) pentru acest minister) și beneficiază de subvenții guvernamentale pentru acoperirea costurilor operaționale (cf. [Wikipedia](https://ro.wikipedia.org/wiki/Metrorex)). Cătălin Drulă a fost ministru al Transporturilor timp de 8 luni în anul 2021 (23 decembrie 2020 - 7 septembrie 2021), în cadrul [Guvernului Cîțu](https://ro.wikipedia.org/wiki/Guvernul_Florin_C%C3%AE%C8%9Bu). |
|
|
pe 21 noiembrie 2025 |
- modificări la context
Pe 4 martie 2021, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă, a anunțat că este gata raportul despre controlul tematic efectuat la Metrorex de către Corpul de Control al ministerului. După acest control, s-au descoperit mai multe nereguli la Metrorex, cum ar fi faptul că în anul 2020 conducerea Metrorex a aprobat o creștere salarială de 18% pentru angajații săi, în ciuda crizei economice generate de pandemia de coronavirus. Drulă a mai adăugat că negocierea dintre conducerea Metrorex și sindicat, privind creșterea salariilor cu 18%, nu a ținut cont de datele economice la zi ale companiei, "ceea ce a permis manipularea de cifre în așa fel încât creșterea de salarii să încapă scriptic în bugetul de venituri și cheltuieli", ba mai mult:
> consiliul de administrație de atunci a dat mandat nelimitat de negociere unei comisii de 15 oameni din care 10 erau membri de sindicat.
Vezi mai jos fragmentul din declarația lui Drulă care se referă la creșterile salariale din cadrul Metrorex (marcarea cu bold ne aparține): > - Negocierea dintre conducerea Metrorex și sindicat privind creșterea salariilor cu 18% putea să nu aibă loc anul trecut și nu eram în situația de acum. Legea 55/2020 spune limpede: contractele colective de muncă se prelungesc automat pe perioada stării de alertă; > > - Cu toate acestea, consiliul de administrație de atunci a dat mandat nelimitat de negociere unei comisii de 15 oameni din care 10 erau membri de sindicat. Raportul notează că aceștia nu aveau cum să reprezinte obiectiv interesele companiei; > - În negociere nu au fost utilizate datele economice la zi ale companiei, ceea ce a permis manipularea de cifre în așa fel încât creșterea de salarii să încapă scriptic în bugetul de venituri și cheltuieli; > > - Iar prevederile legale au mai fost încălcate pentru că orice creștere de salarii trebuie să aibă sursă de bani stabilită și pentru anul viitor. La Metrorex au găsit o portiță pentru 2020 și și-au spus că, în 2021, vine statul să acopere diferența; > > - Acest lucru nu se va întâmpla. **Legea Bugetului de Stat spune clar că o companie de stat, care a încheiat anul 2020 cu pierderi și/sau plăți restante, nu poate acoperi în 2021 creșteri salariale de anul trecut**; > > - Dacă Metrorex nu va prezenta un buget pentru anul acesta cu cheltuielile salariale la nivelul bugetului aprobat în 2020, atunci acesta nu va fi avizat; > > - Raportul Corpului de Control spune că nivelul crescut al salariilor nu poate fi menținut decât dacă Metrorex își reduce personalul. Societatea Comercială de Transport cu Metroul București „Metrorex” S.A. este o companie publică care operează metroul din București. Compania funcționează sub autoritatea Ministerului Transporturilor (vezi [Unități în subordine](https://www.mt.ro/domenii/feroviar) pentru acest minister) și beneficiază de subvenții guvernamentale pentru acoperirea costurilor operaționale (cf. [Wikipedia](https://ro.wikipedia.org/wiki/Metrorex)). Cătălin Drulă a fost ministru al Transporturilor timp de 8 luni în anul 2021 (23 decembrie 2020 - 7 septembrie 2021), în cadrul [Guvernului Cîțu](https://ro.wikipedia.org/wiki/Guvernul_Florin_C%C3%AE%C8%9Bu).
- modificări la scop
Verificăm dacă Legea Bugetului de Stat spune că o companie de stat, care a încheiat anul anterior2020 cu pierderi și/sau plăți restante, nu poate acoperi în anul următor2021 creșteri salariale stabilite în anul anterior. |
|
|
pe 21 noiembrie 2025 |
- modificări la context
Pe 4 martie 2021, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă, a anunțat că este gata raportul despre controlul tematic efectuat la Metrorex de către Corpul de Control al ministerului. După acest control, s-au descoperit mai multe nereguli la Metrorex, cum ar fi faptul că în anul 2020 conducerea Metrorex a aprobat o creștere salarială de 18% pentru angajații săi, în ciuda crizei economice generate de pandemia de coronavirus. Drulă a mai adăugat că negocierea dintre conducerea Metrorex și sindicat, privind creșterea salariilor cu 18%, nu a ținut cont de datele economice la zi ale companiei, "ceea ce a permis manipularea de cifre în așa fel încât creșterea de salarii să încapă scriptic în bugetul de venituri și cheltuieli", ba mai mult: > consiliul de administrație de atunci a dat mandat nelimitat de negociere unei comisii de 15 oameni din care 10 erau membri de sindicat. Vezi mai jos fragmentul din declarația lui Drulă care se referă la creșterile salariale din cadrul Metrorex (marcarea cu bold ne aparține): > - Negocierea dintre conducerea Metrorex și sindicat privind creșterea salariilor cu 18% putea să nu aibă loc anul trecut și nu eram în situația de acum. Legea 55/2020 spune limpede: contractele colective de muncă se prelungesc automat pe perioada stării de alertă; > > - Cu toate acestea, consiliul de administrație de atunci a dat mandat nelimitat de negociere unei comisii de 15 oameni din care 10 erau membri de sindicat. Raportul notează că aceștia nu aveau cum să reprezinte obiectiv interesele companiei; > - În negociere nu au fost utilizate datele economice la zi ale companiei, ceea ce a permis manipularea de cifre în așa fel încât creșterea de salarii să încapă scriptic în bugetul de venituri și cheltuieli; > > - Iar prevederile legale au mai fost încălcate pentru că orice creștere de salarii trebuie să aibă sursă de bani stabilită și pentru anul viitor. La Metrorex au găsit o portiță pentru 2020 și și-au spus că, în 2021, vine statul să acopere diferența; > > - Acest lucru nu se va întâmpla. **Legea Bugetului de Stat spune clar că o companie de stat, care a încheiat anul 2020 cu pierderi și/sau plăți restante, nu poate acoperi în 2021 creșteri salariale de anul trecut*;*trecut**; > > - Dacă Metrorex nu va prezenta un buget pentru anul acesta cu cheltuielile salariale la nivelul bugetului aprobat în 2020, atunci acesta nu va fi avizat; > > - Raportul Corpului de Control spune că nivelul crescut al salariilor nu poate fi menținut decât dacă Metrorex își reduce personalul. Societatea Comercială de Transport cu Metroul București „Metrorex” S.A. este o companie publică care operează metroul din București. Compania funcționează sub autoritatea Ministerului Transporturilor (vezi [Unități în subordine](https://www.mt.ro/domenii/feroviar) pentru acest minister) și beneficiază de subvenții guvernamentale pentru acoperirea costurilor operaționale (cf. [Wikipedia](https://ro.wikipedia.org/wiki/Metrorex)). Cătălin Drulă a fost ministru al Transporturilor timp de 8 luni în anul 2021 (23 decembrie 2020 - 7 septembrie 2021), în cadrul [Guvernului Cîțu](https://ro.wikipedia.org/wiki/Guvernul_Florin_C%C3%AE%C8%9Bu). |
|
|
pe 21 noiembrie 2025 |
- modificări la context
Pe 4 martie 2021, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă, a anunțat că este gata raportul despre controlul tematic efectuat la Metrorex de către Corpul de Control al ministerului. După acest control, s-au descoperit mai multe nereguli la Metrorex, cum ar fi faptul că în anul 2020 conducerea Metrorex a aprobat o creștere salarială de 18% pentru angajații săi, în ciuda crizei economice generate de pandemia de coronavirus. Drulă a mai adăugat că negocierea dintre conducerea Metrorex și sindicat, privind creșterea salariilor cu 18%, nu a ținut cont de datele economice la zi ale companiei, "ceea ce a permis manipularea de cifre în așa fel încât creșterea de salarii să încapă scriptic în bugetul de venituri și cheltuieli", ba mai mult: > consiliul de administrație de atunci a dat mandat nelimitat de negociere unei comisii de 15 oameni din care 10 erau membri de sindicat. Vezi mai jos fragmentul din declarația lui Drulă care se referă la creșterile salariale din cadrul Metrorex (marcarea cu bold ne aparține): > - Negocierea dintre conducerea Metrorex și sindicat privind creșterea salariilor cu 18% putea să nu aibă loc anul trecut și nu eram în situația de acum. Legea 55/2020 spune limpede: contractele colective de muncă se prelungesc automat pe perioada stării de alertă; > > - Cu toate acestea, consiliul de administrație de atunci a dat mandat nelimitat de negociere unei comisii de 15 oameni din care 10 erau membri de sindicat. Raportul notează că aceștia nu aveau cum să reprezinte obiectiv interesele companiei; > - În negociere nu au fost utilizate datele economice la zi ale companiei, ceea ce a permis manipularea de cifre în așa fel încât creșterea de salarii să încapă scriptic în bugetul de venituri și cheltuieli; > > - Iar prevederile legale au mai fost încălcate pentru că orice creștere de salarii trebuie să aibă sursă de bani stabilită și pentru anul viitor. La Metrorex au găsit o portiță pentru 2020 și și-au spus că, în 2021, vine statul să acopere diferența; > > - Acest lucru nu se va întâmpla. **Legea Bugetului de Stat spune clar că o companie de stat, care a încheiat anul 2020 cu pierderi și/sau plăți restante, nu poate acoperi în 2021 creșteri salariale de anul trecut*;* > > - Dacă Metrorex nu va prezenta un buget pentru anul acesta cu cheltuielile salariale la nivelul bugetului aprobat în 2020, atunci acesta nu va fi avizat; > > - Raportul Corpului de Control spune că nivelul crescut al salariilor nu poate fi menținut decât dacă Metrorex își reduce personalul. Societatea Comercială de Transport cu Metroul București „Metrorex” S.A. este o companie publică care operează metroul din București. Compania funcționează sub autoritatea Ministerului Transporturilor (vezi Unități[Unități în subordinesubordine](https://www.mt.ro/domenii/feroviar) pentru acest minister) și beneficiază de subvenții guvernamentale pentru acoperirea costurilor operaționale (cf. Wikipedia).[Wikipedia](https://ro.wikipedia.org/wiki/Metrorex)). Cătălin Drulă a fost ministru al Transporturilor timp de 8 luni în anul 2021 (23 decembrie 2020 - 7 septembrie 2021), în cadrul Guvernului[Guvernului Cîțu.Cîțu](https://ro.wikipedia.org/wiki/Guvernul_Florin_C%C3%AE%C8%9Bu). |