Istoricul răspunsului #57
autor | dată | modificări |
---|---|---|
cata | pe May 19, 2021 |
- modificări la conținut
Legea nr. [17/2014](https://www.madr.ro/terenuri-agricole/legislatie/1-lege-nr-17-din-7-martie-2014.html) prevede la Articolul 4, paragraful 1: > (1) În cazul în care titularii dreptului de preempțiune nu își manifestă intenția de a cumpăra terenul, înstrăinarea prin vânzare a terenurilor agricole situate în extravilan se poate face către persoanele fizice cu respectarea următoarelor condiții cumulative: > > a) să aibă domiciliul/reședința situat/situată pe teritoriul național pe o perioadă de cel puțin 5 ani anterior înregistrării ofertei de vânzare; > > b) să desfășoare activități agricole pe teritoriul național pe o perioadă de cel puțin 5 ani, anterior înregistrării acestei oferte; > > c) să fie înregistrate de autoritățile fiscale române cu minimum 5 ani anterior înregistrării ofertei de vânzare a terenurilor agricole situate în extravilan. Această lege interzice unui cetățean român (persoană fizică) să cumpere teren agricol în România dacă: * are domiciliul/reședința în țară de mai puțin de 5 ani ȘISAU * are activități agricole în țară de mai puțin de 5 ani ȘISAU * este înregistrat fiscal în România de mai puțin de 5 ani. Articolul 4 al acestei legi vine în contradicție cu o serie de avantaje financiare oferite de Submăsura 6.1 “Sprijin„Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri” din cadrul Programului Național de Dezvoltare Rurală 20142014–2020, –2020, gestionat de Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale ([AFIR](https://www.afir.info/)), care acordă sprijin financiar de la UE pentru instalarea tinerilor fermieri din diaspora, pentru diferite cheltuieli, inclusiv achiziția de teren. Legea a fost promulgată în martie 2014, iar în legislatura 2012-2016, PSD avea următoarea pondere în Parlamentul României:
- Camera Deputaților: [36,41% deputați PSD](https://ro.wikipedia.org/wiki/Camera_Deputa%C8%9Bilor_din_Rom%C3%A2nia#Legislatura_2012-2016)
- Senat: [33,52% senatori PSD](https://ro.wikipedia.org/wiki/Senatul_Rom%C3%A2niei#Legislatura_2012-2016).
Legea a fost promulgată în martie 2014, iar în legislatura 2012 - 2016, PSD avea următoarea pondere în Parlamentul României:
- Camera Deputaților: [33.42% deputați PSD](http://www.cdep.ro/pls/parlam/structura2015.gp?leg=2012)
- Senat: [33.52% senatori PSD](https://ro.wikipedia.org/wiki/Senatul_Rom%C3%A2niei#Legislatura_2012-2016).
Afirmația ministrului Oros este în general adevărată deoarece: - interdicțiile de care pomenește sunt adevărate; - PSD-ul era partid majoritar în Parlament la momentul publicării legii; - însă PSD-ul nu avea majoritatea absolută în Parlament (adică nu deținea 51%50%+1 din totalul mandatelor de parlamentari), fiind urmat de PNL ca pondere atât la Senat cât și la Camera Deputaților (pentru aceeași legislatură).
rezoluție:
păstrează
|
sonia | pe May 12, 2021 |
- acceptare
Răspuns acceptat ca demonstrație.
|
sonia | pe May 12, 2021 |
- modificări la conținut
Legea nr. [17/2014](https://www.madr.ro/terenuri-agricole/legislatie/1-lege-nr-17-din-7-martie-2014.html) prevede la Articolul 4, paragraful 1: > (1) În cazul în care titularii dreptului de preempțiune nu își manifestă intenția de a cumpăra terenul, înstrăinarea prin vânzare a terenurilor agricole situate în extravilan se poate face către persoanele fizice cu respectarea următoarelor condiții cumulative: >
> a) să aibă domiciliul/reședința situat/situată pe teritoriul național pe o perioadă de cel puțin 5 ani anterior înregistrării ofertei de vânzare; >
> b) să desfășoare activități agricole pe teritoriul național pe o perioadă de cel puțin 5 ani, anterior înregistrării acestei oferte; >
> c) să fie înregistrate de autoritățile fiscale române cu minimum 5 ani anterior înregistrării ofertei de vânzare a terenurilor agricole situate în extravilan. Această lege interzice unui cetățean român (persoană fizică) să cumpere teren agricol în România dacă: * are domiciliul/reședința în țară de mai puțin de 5 ani ȘI * are activități agricole în țară de mai puțin de 5 ani ȘI * este înregistrat fiscal în România de mai puțin de 5 ani. Articolul 4 al acestei legi vine în contradicție cu o serie de avantaje financiare oferite de Submăsura 6.1 “Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri” din cadrul Programului Național de Dezvoltare Rurală 2014 –2020, gestionat de Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale ([AFIR](https://www.afir.info/)), care acordă sprijin financiar de la UE pentru instalarea tinerilor fermieri din diaspora, pentru diferite cheltuieli, inclusiv achiziția de teren. Legea a fost promulgată în martie 2014, iar în legislatura 2012 - 2016, PSD avea următoarea pondere în Parlamentul României: - Camera Deputaților: [33.42% deputați PSD](http://www.cdep.ro/pls/parlam/structura2015.gp?leg=2012) - Senat: [33.52% senatori PSD](https://ro.wikipedia.org/wiki/Senatul_Rom%C3%A2niei#Legislatura_2012-2016). Afirmația ministrului Oros este în general adevărată deoarece: - interdicțiile de care pomenește sunt adevărate; - PSD-ul era partid majoritar în Parlament la momentul publicării legii; - însă PSD-ul nu avea majoritatea absolută în Parlament (adică nu deținea 51% din totalul mandatelor de parlamentari), fiind urmat de PNL ca pondere atât la Senat cât și la Camera Deputaților (pentru aceeași legislatură). |
Am schimbat limba interfeței. Conținutul paginilor (afirmații, răspunsuri etc.) și-a păstrat limba în care a fost scris.
Am schimbat limba interfeței. Conținutul paginilor (afirmații, răspunsuri etc.) și-a păstrat limba în care a fost scris.