Istoricul răspunsului #57

autor dată modificări
cata pe May 19, 2021
- modificări la conținut


      
Legea nr. [17/2014](https://www.madr.ro/terenuri-agricole/legislatie/1-lege-nr-17-din-7-martie-2014.html) prevede la Articolul 4, paragraful 1:
> (1) În cazul în care titularii dreptului de preempțiune nu își manifestă intenția de a cumpăra terenul, înstrăinarea prin vânzare a terenurilor agricole situate în extravilan se poate face către persoanele fizice cu respectarea următoarelor condiții cumulative:
>
> a) să aibă domiciliul/reședința situat/situată pe teritoriul național pe o perioadă de cel puțin 5 ani anterior înregistrării ofertei de vânzare;
>
> b) să desfășoare activități agricole pe teritoriul național pe o perioadă de cel puțin 5 ani, anterior înregistrării acestei oferte;
>
> c) să fie înregistrate de autoritățile fiscale române cu minimum 5 ani anterior înregistrării ofertei de vânzare a terenurilor agricole situate în extravilan.

Această lege interzice unui cetățean român (persoană fizică) să cumpere teren agricol în România dacă:
*  are domiciliul/reședința în țară de mai puțin de 5 ani ȘISAU
*  are activități agricole în țară de mai puțin de 5 ani ȘISAU
*  este înregistrat fiscal în România de mai puțin de 5 ani.
Articolul 4 al acestei legi vine în contradicție cu o serie de avantaje financiare oferite de Submăsura 6.1 “Sprijin„Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri” din cadrul Programului Național de Dezvoltare Rurală 20142014–2020, –2020, gestionat de  Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale ([AFIR](https://www.afir.info/)), care acordă sprijin financiar de la UE pentru instalarea tinerilor fermieri din diaspora, pentru diferite cheltuieli, inclusiv achiziția de teren.

  Ghid Submăsura 6.1 Diaspora

Legea a fost promulgată în martie 2014, iar în legislatura 2012-2016, PSD avea următoarea pondere în Parlamentul României:
- Camera Deputaților: [36,41% deputați PSD](https://ro.wikipedia.org/wiki/Camera_Deputa%C8%9Bilor_din_Rom%C3%A2nia#Legislatura_2012-2016)
- Senat: [33,52% senatori PSD](https://ro.wikipedia.org/wiki/Senatul_Rom%C3%A2niei#Legislatura_2012-2016).

    
Legea a fost promulgată în martie 2014, iar în legislatura 2012 - 2016, PSD avea următoarea pondere în Parlamentul României:
- Camera Deputaților: [33.42% deputați PSD](http://www.cdep.ro/pls/parlam/structura2015.gp?leg=2012)
- Senat: [33.52% senatori PSD](https://ro.wikipedia.org/wiki/Senatul_Rom%C3%A2niei#Legislatura_2012-2016).
Afirmația ministrului Oros este în general adevărată deoarece: 
- interdicțiile de care pomenește sunt adevărate;
- PSD-ul era partid majoritar în Parlament la momentul publicării legii;
- însă PSD-ul nu avea majoritatea absolută în Parlament (adică nu deținea 51%50%+1 din totalul mandatelor de parlamentari), fiind urmat de PNL ca pondere atât la Senat cât și la Camera Deputaților (pentru aceeași legislatură).
rezoluție: păstrează
voturi

  • păstrează
  • cata
  • pe May 19, 2021
  • moderator
sonia pe May 12, 2021
- acceptare
Răspuns acceptat ca demonstrație.
sonia pe May 12, 2021
- modificări la conținut


      
Legea nr. [17/2014](https://www.madr.ro/terenuri-agricole/legislatie/1-lege-nr-17-din-7-martie-2014.html) prevede la Articolul 4, paragraful 1:
> (1) În cazul în care titularii dreptului de preempțiune nu își manifestă intenția de a cumpăra terenul, înstrăinarea prin vânzare a terenurilor agricole situate în extravilan se poate face către persoanele fizice cu respectarea următoarelor condiții cumulative:
>
> a) să aibă domiciliul/reședința situat/situată pe teritoriul național pe o perioadă de cel puțin 5 ani anterior înregistrării ofertei de vânzare;
>
> b) să desfășoare activități agricole pe teritoriul național pe o perioadă de cel puțin 5 ani, anterior înregistrării acestei oferte;
>
> c) să fie înregistrate de autoritățile fiscale române cu minimum 5 ani anterior înregistrării ofertei de vânzare a terenurilor agricole situate în extravilan.

Această lege interzice unui cetățean român (persoană fizică) să cumpere teren agricol în România dacă:
*  are domiciliul/reședința în țară de mai puțin de 5 ani ȘI
*  are activități agricole în țară de mai puțin de 5 ani ȘI
*  este înregistrat fiscal în România de mai puțin de 5 ani.

Articolul 4 al acestei legi vine în contradicție cu o serie de avantaje financiare oferite de Submăsura 6.1 “Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri” din cadrul Programului Național de Dezvoltare Rurală 2014 –2020, gestionat de  Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale ([AFIR](https://www.afir.info/)), care acordă sprijin financiar de la UE pentru instalarea tinerilor fermieri din diaspora, pentru diferite cheltuieli, inclusiv achiziția de teren.


  Ghid Submăsura 6.1 Diaspora



      
Legea a fost promulgată în martie 2014, iar în legislatura 2012 - 2016, PSD avea următoarea pondere în Parlamentul României:
- Camera Deputaților: [33.42% deputați PSD](http://www.cdep.ro/pls/parlam/structura2015.gp?leg=2012)
- Senat: [33.52% senatori PSD](https://ro.wikipedia.org/wiki/Senatul_Rom%C3%A2niei#Legislatura_2012-2016).

Afirmația ministrului Oros este în general adevărată deoarece: 
- interdicțiile de care pomenește sunt adevărate;
- PSD-ul era partid majoritar în Parlament la momentul publicării legii;
- însă PSD-ul nu avea majoritatea absolută în Parlament (adică nu deținea 51% din totalul mandatelor de parlamentari), fiind urmat de PNL ca pondere atât la Senat cât și la Camera Deputaților (pentru aceeași legislatură).