Istoricul afirmației: Una dintre concluziile raportului PISA 2022 este că avem un sistem de educație rezilient și că, prin măsurile luate, am reușit să limităm efectele pandemiei. Statistic, rezultatele României la PISA 2022 s-au menținut la aproximativ același nivel ca în 2018.

autor dată modificări
sonia pe 22 ianuarie 2024
- verdict
niciunul chevron_right în general adevărată
sonia pe 10 ianuarie 2024
- modificări la context


      
[PISA](https://www.oecd.org/pisa/) (Programme for International Student Assessment) este un studiu global al [OCDE](https://www.oecd.org/) (Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, engleză *OECD*), care evaluează periodic sistemele de educație din diferite țări, începând cu anul [2000](https://en.wikipedia.org/wiki/Programme_for_International_Student_Assessment). Testele PISA măsoară capacitatea tinerilor de 15 ani de a-și folosi cunoștințele și abilitățile de citire, matematică și știință pentru a face față provocărilor din viața reală.
Aproximativ 690.000 de elevi din lume au susținut evaluarea PISA în [2022](https://www.oecd.org/pisa/PISA%202022%20Insights%20and%20Interpretations.pdf#page=2), reprezentând circa 29 de milioane tineri de 15 ani din școli, din 81 de țări participante și regiuni economice. România participă la testările PISA încăîncepând din 2000.anul [2006](https://www.oecd.org/countries/romania/romania-pisa.htm).
Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a declarat recent că rezultatele României la PISA 2022 s-au menţinut la nivelul din 2018 și că nu s-au înregistrat pierderi semnificative în performanţele elevilor, conform [Digi24](https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/educatie/deca-despre-rezultatele-dezastruoase-la-testele-pisa-nu-am-inregistrat-pierderi-semnificative-in-performantele-elevilor-2604195).