search
search
person
language
done
română
done
English
light_mode
dark_mode
help center
donate
log in
Markdown Code
back
Conform unei luări de poziție publicate de [Asociația Pro Infrastructura](https://proinfrastructura.ro/luari-de-pozitie/magistrala-m6-am-intrat-in-hora-trebuie-sa-jucam/) pe 7 septembrie 2025: > Încă din 2017 am avertizat că linia M6 de metrou din București nu prezintă argumente tehnice solide ca să fie implementată înainte de M5, M4 sau M7. Fapt confirmat de Comisia Europeană care, într-o scrisoare trimisă autorităților în februarie 2018, evidenția șase “aspecte critice” în asigurarea finanțării, cum ar fi neîncrederea în studiul de trafic, absența unei analize de opțiuni veritabile, subestimarea costurilor și ignorarea extinderii Aeroportului Otopeni spre est. Comisia Europeană anunța în [2018](https://hotnews.ro/de-ce-a-decis-comisia-europeana-sa-finanteze-doar-jumatate-din-magistrala-de-metrou-m6-catre-aeroportul-otopeni-criticile-aduse-proiectului-depus-de-romnia-350053) că va finanța doar jumătate din magistrala de metrou M6 către Aeroportul Otopeni (doar Secțiunea sud, de la stația 1 Mai la stația Tokyo, nu și Secțiunea nord, de la stația Tokyo până la Aeroportul Otopeni). În plus, în [decembrie 2020](https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/trenurile-vor-circula-intre-gara-de-nord-si-aeroportul-otopeni-din-12-decembrie-1412190) a fost inaugurată calea ferată care leagă Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă din Otopeni. Un tren CFR parcurge această distanță în circa [21 de minute](https://bilete.cfrcalatori.ro/ro-RO/Rute-trenuri/Bucuresti-Nord/Aeroport-Henri-Coanda). Prin urmare, linia de metrou M6 nu era un proiect necesar.
Markdown is the notation that produces the article's formatted text. Only the content of Markdown-aware fields is displayed.