search
search
person
language
done
română
done
English
light_mode
dark_mode
ajutor
autentificare
Codul Markdown
înapoi
Există numeroase studii care arată că drumurile 2+1 alternativ cîștigă în siguranță fără a pierde din viteză. [Un raport publicat în Suedia](https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:670552/FULLTEXT01.pdf) la cererea Administrației Străzilor a analizat impactul unui program de conversie a șoselelor cu două benzi la sistemul 2+1 alternativ. Între 1998 și 2008 au fost convertiți 1.800 km de drum. Pagina 9 a raportului sumarizează efectele: numărul morților s-a redus cu 76%, iar viteza medie de deplasare a crescut ușor pentru unele drumuri (cele cu viteză de 90 km/h). Există o scădere a capacității maxime, de la circa 1.900 vehicule/oră la circa 1.600, datorată zonelor de trecere de la două benzi la una. [Un alt studiu](http://vti.diva-portal.org/smash/get/diva2:920845/FULLTEXT01.pdf) dedicat în special drumurilor înguste (9 metri în loc de 13 metri) arată că, chiar dacă frecvența porțiunilor cu bandă de depășire scade (de la 40% pe drumurile late de 13 m la 15-30% pe drumurile late de 9 m), efectele benefice încă sînt evidente. Numărul morților și al răniților grav a scăzut cu 50%, iar severitatea accidentelor (definită ca proporția de accidente care se soldează cu morți și răniți grav) a scăzut cu 38%. Mai mult, limita de viteză a fost ridicată de la 90 km/h la 100 km/h după conversia la sistemul 2+1 alternativ. [Un studiu comparativ](https://downloads.hindawi.com/journals/ace/2018/2705716.pdf) asupra mai multor țări a calculat reduceri ale numărului de morți și răniți grav între 11 și 76%, în condițiile creșterii vitezei medii cu de la 1 km/h pînă la 20 km/h, în funcție de detaliile implementării. Numărul mediu de vehicule care așteaptă să poată depăși scade și el cu între 2% și 28%. Considerăm că afirmația Asociației Pro Infrastructură este adevărată.
Codul Markdown este notația care produce textul formatat al articolului. Este afișat doar conținutul cîmpurilor care admit notația Markdown.