În cadrul unui interviu TV la Digi24, din ianuarie 2025, Daniel David (actualmente ministru al Educației) a declarat că momentan nu consideră proiectul „România Educată” ca fiind eșuat, dar că va ști în luna mai 2025 dacă acest proiect și-a atins scopul inițial.
Vezi declarația exactă începând cu [minutul 19:20](https://youtu.be/lhRXD_9S9qA?si=8W9tXbXW-yC2-MqY&t=1160) al interviului.
Conform ziarului [Libertatea](https://www.libertatea.ro/stiri/bune-si-rele-in-proiectul-romania-educata-oamenii-implicati-in-cea-mai-mare-consultare-publica-explica-unde-s-a-ajuns-dupa-6-ani-de-dezbateri-4206813), proiectul „[România Educată](http://www.romaniaeducata.eu/)” (inițiat de Președintele României, Klaus Iohannis și lansat în 2016) a fost gândit ca o reformă amplă a sistemului de învățământ – de la management și finanțare, până la infrastructură, digitalizare, curriculum și evaluare. Cele trei etape ale proiectului s-au desfășurat în perioadele 2016-2017, 2017-2018, 2018-2021 și au constat în dezbateri și elaborarea de rapoarte.
Proiectul „România Educată” a stat la baza noilor legi ale educației, care au fost promulgate în iulie 2023 și au înlocuit [legile educației din 2011](https://edu.ro/sites/default/files/_fi%C8%99iere/Legislatie/2022/LEN_2011_actualizata_2022.pdf). Este vorba de Legea învățământului preuniversitar [nr. 198/2023](https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/271896) și Legea învățământului superior [nr. 199/2023](https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/271898).
Printre țintele propuse în raportul final al proiectului „România Educată” (publicat pe 14 iulie 2021), pentru orizontul de timp 2025-2030, se numără reducerea cu minimum 50% a ratei de analfabetism funcțional în rândul elevilor români, astfel încât aceasta să ajungă la cel mult 20%. Vezi [pagina 6](https://www.romaniaeducata.eu/wp-content/uploads/2021/07/Raport-Romania-Educata-14-iulie-2021.pdf#page=6) din raportul final pentru mai multe ținte propuse.